Bugün öğlen 13.30'da Pamukkale Üniversitesi Eğitim fakültesinde farklı üniversitelerin Okul Öncesi Öğretmenliği programlarında görev yapan 20 öğretim üyesi, yürütücülüğünü Prof. Dr. Nesrin Işıkoğlu Erdoğan'ın yaptığı Oyun Bizim İşimiz projesi (TÜBİTAK 4005) kapsamında bir araya geldik. Eğitim alacak olan ekip farklı şehir, bölgelerden gelerek, farklı ünvan ve geçmişe sahip olması sebebiyle zengin bir çeşitlilikte. Bu zenginliğin bir haftalık eğitim sonrası bakış açılarımıza çok şey katacağına inanıyorum.
Tanışma oyunları sonrasında dijital oyunun geçmişi ve kavramlarının verildiği kısa bir bilgilendirme oturumu gerçekleşti. (Dr. Öğr. Üyesi Atiye Adak Özdemir) Bu oturumdan bildiklerimi hatırlama, yeniden değerlendirme ve farklı şekillerde sentezleme konusunda faydalandım. Mesela dijital oyunların neden çocuklar tarafından çekici bulunduğu konusunda paylaşılan "Çünkü sizi hikayenin bir aktörü yapabilme gücüne sahip, geleneksel oyunlarda hayalini kurduğumuz durumların sanal oyunlarda kahramanıyız." söylemi beni düşündürdü. Bana kalırsa dramatik oyunda da istediğimiz hikayenin baş aktörü olma imkanına sahibiz. Bu noktada katılmadığım bir başka konuyu da paylaşayım. Bugünkü oturumda geleneksel oyun-dijital oyun karşılaştırmasında sıklıkla karşılaştığım görüş, dijital oyunların hayal gücünü sınırladığı şeklindeydi. Oysa ki dijital ortamda geliştirilebilen sanatsal yetenekler, hikaye oluşturma ... gibi sayısız araç tam tersi etki yapabilir düşüncesindeyim. Dijital oyun sadece savaş oyunu ya da hareketsiz şekilde saatlerce masa başında oynanan bazı oyunlar kapsamında ele alınıyor genellikle. Oysa geleneksel bazı oyunları aynı bakış açısıyla değerlendirdiğimizde de benzer çıkarımlar yapılabilir. Ben geniş düşünüldüğünde her iki tür oyunda da (geleneksel-dijital) her türlü etki bırakan (sınırlandıran-genişleten/zenginleştiren) örnekler olduğunu düşünüyorum.
Bilgilendirme oturumu sonrasında geleneksel oyun fotoğraflarının yer aldığı bir kağıda bize çağrıştırdıklarını yazdık gruplar halinde. Daha sonra da dijital oyun görüntülerinin yer aldığı bir kağıt için yaptık aynısını. Sonra yine grup olarak iki oyun türünü karşılaştırdığımız poster hazırladık sanat malzemeleri kullanarak. Poster sırasında grup arkadaşlarımdan biraz farklı olarak dijital oyuna karşı bir yargımın bulunmadığını fark ettim. Genel durum geleneksel oyunu biraz daha kayırır şekildeydi gördüğüm kadarıyla. Ancak poster tamamlandığında bu durum bir rahatsızlık oluşturdu ve ikisi arasında dengenin korunması şekline evrildi poster mesajımız. Güzel bir çalışma oldu bence :)
Geleneksel oyun-dijital oyun karşılaştırmasını yansıtan posterimiz ve ekip arkadaşlarım |
Keyifli ve verimli bir başlangıç yaptık. Bugün tanıştığım meslektaşlarımla bir araya gelme fırsatına sahip olduğum için çok mutluyum. Emeği geçen tüm ekibe (başta proje yürütücüsü Nesrin hocaya) müteşekkirim.
Fikir alış verişi ekibimiz ve fikirlerimizin aldığı çıkartmalar |
Yorumlar
Yorum Gönder