Oyun Bizim İşimiz Eğitimine baktığımda beni en çok heyecanlandıran gün bugün olmuştu. Çünkü bu dönem derslerimde öğrencilerimi okul öncesi dönem kodlama eğitimi ve 3 Boyutlu yazıcı uygulamaları ile tanıştırmak gibi bir planım var. Bugünkü eğitim tam da bu uygulamalarla ilgili. Sabah Dr. Öğr. Üyesi Emel Tok bizleri farklı robotlarla tanıştırdı. Bunlardan BeeBot'u tanıyordum. DOC programlama robotu ile ilk defa karşılaştım. Biraz daha Cubetto'ya benzettim. Onun da kodlama için ayrı kartları var BeeBot'tan farklı olarak. Merak ettiğim Matatalab yine aynı kodlama mantığıyla çalışıyor. Farklı ve daha büyük yaş için daha uygun olabilecek diğer iki robot ise Jimu Tankbot ve Spheoro. Jimu Tankbot hareket kabiliyeti daha gelişmiş bir robot. Tablete indirilen bir uygulama aracılığıyla hareket ettiriliyor. Manuel kullanıldığı gibi kodlama bloklarıyla verilen komutlara göre de hareket edebiliyor. Ama kodlama blokları yazılı metin olduğu için okul öncesine uygun değil, daha büyük yaşlar için uygun. Bir de taşıma, kaldırma, bırakma yetenekleri var. Spheoro ise özellikle STEM eğitimi odaklıymış. JimuBot gibi hem manuel (küçük yaş için uygun) hem de kod ile kullanılan küre şeklinde bir robot. Renk değiştirebiliyor. Sürükleme, itme yapabiliyor. Okul öncesi dönemde üzerine farklı renklerde boya atarak sanatsal etkinlik yapılmış. Sanat ve dijital cihazları bir araya getirmek adına güzel ve eğlenceli bir uygulama olabileceğini düşünüyorum.
|
Osmo |
|
Matatalab |
|
Beebot |
Genel değerlendirme için hepsini bir arada düşünürsem, ilk kullanımda en çok eleştirilen tarafı ilk kodlamadan sonra yapılan ikinci deneme sonrası cihaz kendini resetlemediği için hatalı başlıyor algısı oluşturuyor ki bence bu algoritma mantığını anlatmak için bir fırsat oluşturuyor. BeeBot'ta kodlama adımlarının somutlaştırıldığı bir tablanın olmayışı hedef kitlesinin küçük yaş olduğu düşünülürse bir eksiklik olarak değerlendiriebilir. Doc ve Matatalab daha profesyonel görünüyor. Sphere ve JimuTank ise daha büyük yaşların daha çok yönlü kullanabileceği cihazlar.
Öğleden sonraki oturumda önce Doç. Dr. İsmail Ovalı Denizli'de okul öncesi dönem dahil ilkokul ve ortaokul Tinkercad ile yapılan tasrımların, Cura uygulaması ile dilimlenip 3B yazıcıda çıktı alınması sürecine şahit olduk. Planlarımı gerçekleştirebileceğimin somut örneği olması açısından beni çok mutlu etti. Teknokentte firması NCT Akademi maker hareketi kapsamında bir çalışma alanı yaratarak okul öncesi dahil çocuklara eğitim veriyorlar. Paylaşımları çok heyecan verici. Okul öncesi dönemde hedefin Scratch Jr ile oyun yaptırmak değil, kurgu yaptırmak ve bu kurguya uygun mantık geliştirmelerine yardımcı olmak olduğunu paylaştı. 3D printerin ise bu dönem için daha kısıtlı kullanımı olduğunu belirtti. Ben çocuğun hayal dünyasının somutlaşmasının motivasyonlarını artırmak, bir konuda ilgi uyandırmak gibi gelişimlerine katkı sağlayacağını düşünüyorum.
Tinkercad ile sanal sınıf oluşturulabiliyor. Öğretmen adaylarına eğitim vermek için kullanılabilir. 3D baskı dosya formatı STL.
|
Teknokent-NCT firmasına ziyaret çıkışı |
Yorumlar
Yorum Gönder