Bugün dijital oyun/geleneksel oyun münazarası gerçekleştirdik. Ben geleneksel oyunu savunan grupta yer aldım. (Gruplar balona yazılan oyun isimlerinin seçimine göre oluşturuldu.) 40 dakika içinde, savunacağımız oyun türünün çocuğun gelişim alanlarına etkisi (sosyal-duygusal, bilişsel...) oyuna erişebilirlik, sağlık üzerine etkileri, oyun maliyeti ... gibi çeşitli başlıklar altında argümanlarımızı hazırlayıp bunları bir dijital poster olarak sunmamız istendi. Keyifli bir hazırlık süreci yaşadık. 40 dakika içinde önemli bulduğumuz başlıkları belirleyip sloganlaştırdık. Hazırlık fotoğrafları:
Posteri web üzerinde www.canva.com ile tasarladık. Belirlediğimiz ve geleneksel oyunun değerini ifade eden başlıkları seçtiğimiz görsellerle yansıttık. Posterimiz aşağıda gibi oldu:
Tartışmaların, posterlerin, karşılaştırma yaptığımız her türlü etkinliğin sonunda vardığımız nokta genelde ikisi arasında dengeyi korumak şeklinde noktalanıyor normal olarak. Ortak akıl: "dijital cihazlara okul öncesinde de yer verelim evet ama ölçülü ve bilinçli olsun" diyor. Ölçü ve bilinç konusunu tartışmak için bu eğitim bulunmaz fırsat. Münazara sonrasındaki aranın ardından Osmo'nun tanıtıldığı bir oturum oldu. Ben daha önce kullandığım ve bildiğim için bu dilimi okulla ilgili işlere ayırdım ve bir kaç telefon görüşmesi yaptım bu sırada. Öğleden sonra ise çocuk psikiyatr Dr. Hatice Çelik Yıldırım bağımlılık konusunda bizi bilgilendirdi ve ölçme aracı olarak yararlanabileceğimiz 3 tane ölçekten bahsetti. Bağımlı teşhisi için aranan kriterlerden bahsetti. Küçük çocuklarla kullanılabilecek ölçek: Çocuklar için Bilgisayar Bağımlılığı ölçeği. Okul öncesi dönem çocuklarının yaşantıları ailelerine bağlı olduğu için (kontrol ailelerde) o yaş grubunda bağımlı tanımlaması kullanılmıyor. Sıkça kullanılan alternatifler aşırı kullanım, kötü kullanım, bağımlılığa yatkınlık...Nesrin Hoca ve öğrencisi Selin'in üzerinde çalıştığı ölçekte bu nedenle bağımlılık eğilimi şeklinde kullanmışlar. Bu eğitim ile bir medikal doktorun konu ile ilgili bakış açısı ile tanışma fırsatı bulduk. Psikiyatrlar bağımlılık konusunda işin son noktasında yer alıyor. Olayın başlangıcında yer aile ve okul öncesi öğretmenlerin görevini bu nedenle çok önemsediğini söyledi. Okul öncesi dönemde öğretmenler aileyi bilinçlendirme ve yönlendirme potansiyeline sahip. Okul öncesi öğretmeni yetiştiren biz akademisyenlerin, gücünü sorumluluk ve bilinçli kullanması istenmeyen bağımlılıkların önlenmesinde çok etkili olabilir.
Posteri web üzerinde www.canva.com ile tasarladık. Belirlediğimiz ve geleneksel oyunun değerini ifade eden başlıkları seçtiğimiz görsellerle yansıttık. Posterimiz aşağıda gibi oldu:
Tartışmaların, posterlerin, karşılaştırma yaptığımız her türlü etkinliğin sonunda vardığımız nokta genelde ikisi arasında dengeyi korumak şeklinde noktalanıyor normal olarak. Ortak akıl: "dijital cihazlara okul öncesinde de yer verelim evet ama ölçülü ve bilinçli olsun" diyor. Ölçü ve bilinç konusunu tartışmak için bu eğitim bulunmaz fırsat. Münazara sonrasındaki aranın ardından Osmo'nun tanıtıldığı bir oturum oldu. Ben daha önce kullandığım ve bildiğim için bu dilimi okulla ilgili işlere ayırdım ve bir kaç telefon görüşmesi yaptım bu sırada. Öğleden sonra ise çocuk psikiyatr Dr. Hatice Çelik Yıldırım bağımlılık konusunda bizi bilgilendirdi ve ölçme aracı olarak yararlanabileceğimiz 3 tane ölçekten bahsetti. Bağımlı teşhisi için aranan kriterlerden bahsetti. Küçük çocuklarla kullanılabilecek ölçek: Çocuklar için Bilgisayar Bağımlılığı ölçeği. Okul öncesi dönem çocuklarının yaşantıları ailelerine bağlı olduğu için (kontrol ailelerde) o yaş grubunda bağımlı tanımlaması kullanılmıyor. Sıkça kullanılan alternatifler aşırı kullanım, kötü kullanım, bağımlılığa yatkınlık...Nesrin Hoca ve öğrencisi Selin'in üzerinde çalıştığı ölçekte bu nedenle bağımlılık eğilimi şeklinde kullanmışlar. Bu eğitim ile bir medikal doktorun konu ile ilgili bakış açısı ile tanışma fırsatı bulduk. Psikiyatrlar bağımlılık konusunda işin son noktasında yer alıyor. Olayın başlangıcında yer aile ve okul öncesi öğretmenlerin görevini bu nedenle çok önemsediğini söyledi. Okul öncesi dönemde öğretmenler aileyi bilinçlendirme ve yönlendirme potansiyeline sahip. Okul öncesi öğretmeni yetiştiren biz akademisyenlerin, gücünü sorumluluk ve bilinçli kullanması istenmeyen bağımlılıkların önlenmesinde çok etkili olabilir.
Dr. Hatice Çelik Yıldırım'ı dinlerken |
Yorumlar
Yorum Gönder