Bugün Belma Tuğrul hocamızın oturumu ile başladık güne. Bize oyun ne değil sorusunu sordu. Her birimizin verilecek cevabı vardı ve bunları tahtaya yazdık. "Oyun önemli çünkü..." ve "Çocuklar
oyun oynamıyor çünkü..." cümlelerini tamamladık. Bir öğrencisiyle gerçekleştirdiği yeni bir çalışmadan bahsetti. Henüz yayınlanmamış. Üniversite sınavında ilk 1000'e giren 20 çocukla görüşme yapıp nasıl bir çocukluk geçirdiklerini, çocukluklarına ait ne hatırladıklarını sormuşlar. Ortak cevapları arasında geleneksel oyunları geleneksel oynamayıp kendilerine göre uyarladıkları olduğu bilgisini paylaştı. Bunun dışında çalışmadaki çocukların ortak diğer hatırladıkları geniş aile ile bir arada geçirilen keyifli vakitleri, büyük anne ve büyük baba paylaşımları, sokak oyunları, oyunun kurallarını bozmayı sevdikleri şeklinde olmuş. Belma hoca kapanışı da oyunlaştırdı. Her sınıfta yapılan yoklama rutinini farklı ses ve hareketle yapmamızı isteyerek farklı bir uygulama şekliyle bizi tanıştırdı. Bizlerden oyun ne gibidir sorusunu cevaplayacak bir nesne düşünüp çizmemizi ve gerekçelerimizi yazmamızı istedi. Mandal ve incir seçimleri bende merak uyandırdı. Ben de merdivene benzettim. Benzetmeler aşağıda:
Öğleden sonra Scratch Jr programı oturumu vardı. İsmini çok duyduğum ama kullanmadığım Scratch Jr ile ilk denememi yaptım. Videosu aşağıda :)
Sayı kavramı, sağ-sol kavramı gibi matematik gelişimi, uzamsal gelişim gibi pek çok gelişimi destekleyebileceği fikriyle bu dönem öğrencilerimle neler yapılabilir konusunu düşündüm. Öğretmen adaylarını hızlı bir şekilde geleceğin dijital çocuklarına dijital cihazları nasıl üretim odaklı kullanabilecekleri konusunda donatmamız gerektiğini düşünüyorum. Bunun yolu da onlara yararlanabilecekleri araçlarla uygulama fırsatı tanımak. Scratch Jr iyi bir başlangıç olabilir. Bu arada ben teknik özelliklerini çözüp scratch uygulamasını bir kenara bırakıp kağıt üzerinde bu uygulamadan sınıfımda ne şekilde yararlanırım kısmına odaklanmışken arkadaşlarımın çalışmalarını kaçırmışım. Akşam video paylaşımları sayesinde çok güzel eserler verdiklerini gördüm. Onları alkışlıyorum.
Fikir alış verişi oturumunda Belma Hoca ve Handan Asude Hoca ile aynı masadaydık. Yaratıcılık ve özgünlüklerini kattılar ve biz mesajlarımızı rap şarkısı aracılığıyla paylaştık. Ben Scratch Jr ile çocukların kendi kurguladıkları hikayeyi oyunlaştırarak scratch uygulaması ile yayınlamaları fikrini yansıtan "Oyunu bozuyorum:Kendi oyunumu yazıyorum" fikrini paylaşmıştım. Amaç tabii ki çocuklara bu cihazlarla "Siz de oyun yapabilirsiniz" mesajını verebilmek. Genel olarak katılımcıların fikir alışverişi oturumunda arttırılmış gerçeklik uygulamaları ile ilgilendiklerini gördüm. Tıpkı ilk duyduğumda benim de etkilendiğim gibi. Arttırılmış Gerçeklik uygulamaları ile ilgili olarak kafamda soru işareti oluşturan kısım şu:henüz işlem öncesi/somut işlem döneminde olan çocukların gerçeklik algısında karışıklığa sebep olma/ gelişimi zorlaştırma olasılığı. Daha çok deneysel çalışma sonucuna ihtiyaç duyuyorum.
Fikir alışverişi sonrasında bildiklerimiz ve öğrenmek istediklerimiz ve buraya geliş amacımızla ilgili konuştuk. Farklı bilgi birikimi, farklı beklenti ve farklı amaçlarla gelen kıymetli hocalarımızın burada bir arada olmasını bulunmaz bir fırsat olarak görüyorum. Bunu bir kez daha hissettim. Bu ortam için Nesrin hocaya teşekkürler.
Öğleden sonra Scratch Jr programı oturumu vardı. İsmini çok duyduğum ama kullanmadığım Scratch Jr ile ilk denememi yaptım. Videosu aşağıda :)
Sayı kavramı, sağ-sol kavramı gibi matematik gelişimi, uzamsal gelişim gibi pek çok gelişimi destekleyebileceği fikriyle bu dönem öğrencilerimle neler yapılabilir konusunu düşündüm. Öğretmen adaylarını hızlı bir şekilde geleceğin dijital çocuklarına dijital cihazları nasıl üretim odaklı kullanabilecekleri konusunda donatmamız gerektiğini düşünüyorum. Bunun yolu da onlara yararlanabilecekleri araçlarla uygulama fırsatı tanımak. Scratch Jr iyi bir başlangıç olabilir. Bu arada ben teknik özelliklerini çözüp scratch uygulamasını bir kenara bırakıp kağıt üzerinde bu uygulamadan sınıfımda ne şekilde yararlanırım kısmına odaklanmışken arkadaşlarımın çalışmalarını kaçırmışım. Akşam video paylaşımları sayesinde çok güzel eserler verdiklerini gördüm. Onları alkışlıyorum.
Fikir alış verişi oturumunda Belma Hoca ve Handan Asude Hoca ile aynı masadaydık. Yaratıcılık ve özgünlüklerini kattılar ve biz mesajlarımızı rap şarkısı aracılığıyla paylaştık. Ben Scratch Jr ile çocukların kendi kurguladıkları hikayeyi oyunlaştırarak scratch uygulaması ile yayınlamaları fikrini yansıtan "Oyunu bozuyorum:Kendi oyunumu yazıyorum" fikrini paylaşmıştım. Amaç tabii ki çocuklara bu cihazlarla "Siz de oyun yapabilirsiniz" mesajını verebilmek. Genel olarak katılımcıların fikir alışverişi oturumunda arttırılmış gerçeklik uygulamaları ile ilgilendiklerini gördüm. Tıpkı ilk duyduğumda benim de etkilendiğim gibi. Arttırılmış Gerçeklik uygulamaları ile ilgili olarak kafamda soru işareti oluşturan kısım şu:henüz işlem öncesi/somut işlem döneminde olan çocukların gerçeklik algısında karışıklığa sebep olma/ gelişimi zorlaştırma olasılığı. Daha çok deneysel çalışma sonucuna ihtiyaç duyuyorum.
Fikir alışverişi sonrasında bildiklerimiz ve öğrenmek istediklerimiz ve buraya geliş amacımızla ilgili konuştuk. Farklı bilgi birikimi, farklı beklenti ve farklı amaçlarla gelen kıymetli hocalarımızın burada bir arada olmasını bulunmaz bir fırsat olarak görüyorum. Bunu bir kez daha hissettim. Bu ortam için Nesrin hocaya teşekkürler.
Yorumlar
Yorum Gönder